tisdag, mars 04, 2008

Hakuna Matata...typ

Vad jag önskar att jag vore en bekymmerslös människa. En såndär underbar människa som tar livet med en klackspark och bara ser möjligheter i allt och går stärkt ur motgångar.
Jag önskar att jag var mer nöjd med mig själv. Jag tycker inte ens att jag är snäll just nu.

Lider för tillfället av, förutom bloggtorka, tristess, rastlöshet, ett par kilo för mycket (som vanligt) och ett händelselöst liv.
Eller...händelselöst är väl kanske inte riktigt rätt uttryck, det är tokfel, men det är inget jag vill dela med mig av på bloggen.

Har bestämt mig för att rycka upp mig - NU!
Återstår att se om jag klarar av det. Ska väl inte vara så jäkla svårt. Våren är ju på väg. Hittade tussilago igår.

Ska ta en kort promenix med den ylande hunden och med glädje plocka upp skiten efter honom. Stoppa bajspåsen i fickan, hitta den i morron och skratta åt min egen dumhet - DET ska jag göra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Blancken säger: Bra Catti, det går ju alltid upp och ner, inte kul om det är för mycket ner såklart. Snart är det vår-sommar med sprit, grillning sex, drugs m.m Så ta det lugnt!(Om du kan)