söndag, mars 16, 2008

Sport är gott

Söndagmiddag och jag har redan sportat! Äntligen fick jag utlopp för min överskottsenergi, trots att det kändes motigt när Madde ringde och påminde om att det skulle spelas badminton idag.

Sååå skönt att röra lite på sig. Och ännu skönare nu när man varvat ner lite och kroppen är sådär göttit seg.
Men jag känner redan nu att jag kommer ha en rejäl träningsvärk i morron, men det gör mig inte ett skit.

Åkte till modern efteråt och pimplade lite kaffe och käkade mazariner. För det får man väl dra i sig när man varit så duktig och aktiverat sig.

Till lunch vankas det onyttig pyttipanna. Har inte käkat det på över ett år och inte trodde jag det skulle vara nåt jag längtade efter, men fy sjutton vad gott det ska bli.

Resten av dagen kommer nu att gå i slapphetens tecken. Duscha, käka och se en bra film. Ligga i soffan å tänka på vad duktig jag varit på att aktivera mig.
Att jag har gått upp en level i ett spel som jag inte riktigt fattar reglerna på, men vet hur man spelar.

Och eftersom jag i en tidigare blogg skrev att jag inte ska nämna melodifestivalen något mer, så tänker jag inte göra det heller.

Inga kommentarer: