torsdag, mars 27, 2008

Någon annans liv




Känner att jag börjar kvickna till på riktigt. Känner hur det riktigt vänder sig i magen av alla måsten.
Har tyvärr fått avstyra bowling med jobbet i morron - kommer aldrig orka, alternativt hosta ihjäl mig. Fest på lördag är också avstyrt. Vill inte riskera att bli sjuk om det skulle va så att jag hunnit piggna till.

Måstet som hänger över mig nu stavas räkningar. Vissa månader är värre än andra. Det här är en viss månad.
Usel lön på grund av en del sjukdom. Bilskatt. Suck! Behöver jag säga något mer?
Har i alla fall så jag kan betala mina skulder men sen är det tomt. Tror jag i alla fall.
Därför är det extra jobbigt att betala räkningarna. När man ser hur jäkla lite det blir kvar sen.

Och så mår man piss efteråt och funderar på hur länge det ska vara såhär. Hur länge man ska leva det här skitlivet som väl ju egenligen måste tillhöra någon annan. Undrar om man kan ringa till högre ort och reklamera? Typ:
Hörrudu Gud. Alltså...det måste ha blivit fel nånstans. Det här livet ...du vet, du måste förväxlat mitt med någon annans. Typ nån som ligger på soffan och käkar praliner och bara behagar hela dagarna.
Vad sa du? Nähä, inte det...jag får vara nöjd för jag var ju bara en sten i mitt förra liv...okej...

Nu har jag 5 timmar och 40 minuter på mig att inte betala räkningarna. Tror jag lägger mig och hostar lite tills dess.

Inga kommentarer: