måndag, mars 17, 2008

Lust

Idag har jag inte lust att:

Frysa
Städa
Tvätta
Diska
Ta tag i alla jobbiga papper jag har liggandes i öppnade och oöppnade kuvert
Vara halvfattig
Ringa han som har lovat å fixa bromsarna på min bil
Ha datastrul
Svara i telefon

Jag har lust att:

Shoppa kläder och grejer till hemmet
Laga god mat
Stänga in mig och inte komma ut förrän solen skiner
Knäppa med fingrarna så huset städar sig självt, liksom tvätten tvättar sig självt
Inte ha ett enda bekymmer
Vara ledig
Åka härifrån!

Jag börjar fan bli som farsgubben - SMHI styr mitt liv!
Vet att jag tjatar mycket om väder, men alltså, allt det här gråa kan inte vara nyttigt. Jag vill ha ljus och värme. Jag vill skratta, ha roligt och gå till jobbet i bikini.

Hur som helst så känns det som jag behöver komma härifrån ett tag. Få lite luftombyte. Se något annat. Bara för ett par dar i alla fall.
Aaarrrggghhh, vad trött jag blir på mig själv när jag är såhär neg.
BAH!

Inga kommentarer: