torsdag, mars 06, 2008

Dyr korv

Skuttade som vanligt inte upp ur sängen i morse. Men något bättre än släpande var det i alla fall.

Drar på äggkokaren, 2 löskokta, inte RÅA som lillpojken på jobbet envisas med att säga.

Går in på toa å sen är det stopp! Det händer ingenting och magen sväller upp som en ballong under tiden jag sitter där.
Efter en halvtimma bestämmer jag att det får vara nog, men jag kan inte stå upprätt. Det gör skitont i magen.

Börjar fundera vad det kommer ifrån.
Tycker inte riktigt det verkar vara magsjuka heller, det brukar liksom vara omvänd effekt.
Och, som ni alla vet, är det inte frågan om nån jungfrufödsel heller...hmmm...

Sen går det sakta upp för mig...det är salamin! Den där underbara, skitstarka, svindyra (259:-/kg) salamin som jag käkade igår.

Fick under gårdagen ett sug efter ovan nämnda salami. Har ingen aning om vad den heter, men det brukar stå fransk lantkorv på paketet när man får det i handen. Den är skitstark och späckad med hel svartpeppar och cayennepeppar.

Skulle göra en såndär gossig macka igår, men de hade inte det rätta brödet på Kronhallen, så det blev inget. Istället tryckte jag i mig ett hekto svinstark-korv utan någonting till. Nu får lida för det.

Klockan är halv tolv och jag har inte hämtat mig än. Det här kommer gå till historien som världens dyraste korv eftersom den kostade mig en karensdag också. Fan vad irriterad jag blir...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va då råa ägg inte äter väl du råa ägg bara nästan, om du inte tycker om salamin så kan du ju alltid ta med den till oss(mig) på jobbet. Se nu till att "bracka" ordenkligt å kom till jobbet i morgon.


//thom

Anonym sa...

Blancken: Du ska inte äta korven!!

Anonym sa...

Erkänn att du mår dåligt på morgonen. Erkänn att du får en sjuklig lust att äta asfalt. Erkänn att din mage rör på sig. Erkänn att du redan nu känner sammandragningar. Jag vet vad du har fått för sjukdom....Men satan i gatan va gôtt de va!!!*hahaha*