måndag, juli 07, 2008

Som en riktig man

Ska man leka hundägare så ska man göra det rejält. Dagens eviga regnande gör verkligen skäl för namnet hundväder.

Lille vännen fick följa med till jobbet idag. Det gick ganska bra, men han var lite svartsjuk på en del och ville ha mig för sig själv, så jag tog och åkte hem med honom vid lunch.

Blidde promenad i regnvädret efter jobbet. Hade sett fram emot en längre runda, men japallade liksom inte kylan och droppandet.

Väl hemma var det disk och matlagning och rätt som det är kommer plutten ut i köket och vill gosa, men jag passar mig noga för att klia en svart hund för länge i mitt kök. Fullt med svarta hår överallt, precis som på turkisk restaurang.

När jag ändå satt på golvet passade jag på att torka underskåpen och det var då jag fick se det. Han satt och tittade på mig med den blicken och sen gick han till attack. Eller ja...han hann liksom aldrig för jag stävjade honom ganska snabbt. Att han bara orkar, den gamla trotjänaren.

Slutade med att han ligger i köket och skäms och jag sitter vid datorn. Men nu ska jag nog gå ut och snacka lite med grabben och förklara varför vi endast kan ha ett kärleksförhållande utan att leva ut våra djuriska lustar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är en av de få jag läser.. Du har det där lilla extra när du skriver.. En humor som verkligen får mig att avlida av skratt.. Turkisk restaurang.. Det är SÅHÄR folk ska skriva bloggar... Då hade världen varit lite gladare tror jag :)

Anonym sa...

En hundpojkvän är väl bättre än ingen alls när man är desperat...eller...

C.Nilsson sa...

Hörrudu min kära frk Källgren. Skulle JAG va desperat?!