tisdag, juli 08, 2008

Mode?


Fattar egentligen inte varför jag alltid ramlar in på de där bloggarna som skrivs av überfashionistas som lever ett liv jag inte ens är i närheten av. Modevisningar, gratisprover och resor kors och tvärs över Atlanten eller bara ner till "troppan".

Missförstå mig rätt, för jag är inte ett dugg avundsjuk på ett liv där allt bara handlar om att se rätt ut eller att ha de grejer som anses vara rätt just nu.

Ibland skrattar jag högt för mig själv när exempelvis någon fröken Fahrman lyckats klämma på sig dom rätta solglajjorna, men ändå ser förjävlig ut för att brillorna är så jävla fula. Vart går gränsen undrar man? Patetiskt.

Men sen är det ju faktiskt så att skor och väskor av de stora märkena ofta är förbaskat snygga och det stör mig lite.

Och det stör mig när jag ser nån glassig klänning som ska bäras på någon storstilad gala och jag känner att jag vill också ha, fast jag tveklöst aldrig skulle hamna på en tillställning där såna klänningar kommer till sin rätt.

Nä, jag får nog sunka runt här i mina paltor, vända på sekinerna och i bästa fall hitta en märkeskopia på TopShop.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du jag kopierar det där o lägger in i min blogg någon dag och skriver AV CATTI för fan vad jag skrattar och håller med när du skriver! :)

Och du är fin.. :)

Anonym sa...

Tar för givet att det är min blogg du skriver om när du nämner überfashionistas.... =)

Anonym sa...

håller med till 100%, för jävla tråkigt med bara yta hela tiden.