lördag, juli 19, 2008

Packad och Glad


Jag är inte stolt över att tillhöra kategorin vi som inte kan packa.

Eftersom jag inte är nån überfashionista så saknar jag förmågan att kunna mixa och matcha olika plagg så man på det viset minimerar sin packning.

Jag packar helt enkelt allt jag kan ha som är rent.

En kompis studerade mig och min packningsprocedur inför en resa en gång.
Underkläderna packas genom att jag räknar dagar + utekvällar och så lite extra, varpå Maria säger: Jaha, ifall du kissar på dig.

Något av det fina med att hälsa på Johannes är att man inte behöver dra med en massa smink. Han har ju allt i den vägen och som grädde på moset jobbar han ju i den branschen och DET innebär att jag, precis som den lilla korkade Blondinbella, har en egen make-up artist att tillgå under flera dagar.

Om vi har tid ska han få ge mig en liten kurs. Har provat det förut, men vi får liksom aldrig tid. Det händer något hela tiden.

Dagens första stopp i Stockholm blir dock apoteket för att inhandla Resorb, vätskeersättning. Funkade utmärkt som bakfyllemedicin första gången jag provade.

Det blir ju fest i dagarna två och man är ju inte 20 längre, plus att de som ska med på partaj verkligen vet hur man slår klackarna i taket.

Det är som att festa med ett gäng fjortistjejer på speed.

(eftersom jag är en usel redigerare hamnar bildtexten här. Föreställer Johannes när han gör ett reklamjobb för BOBBY´S hårstudio. Det ni Källgren å Karin!)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha Jag skulle nog avlida av skratt om jag umgicks med dig en dag! :) haha..

Och hoppas du hade trevligt igår!:)