måndag, januari 28, 2008

VAB


Så har sonen åkt på lite kräksjuka då.

Som vanligt är jag nöjd att vi än en gång lyckats undvika kaskadspyor från loftsängen.
Följdaktligen blir det VAB idag.

Visserligen skulle han kunna vara ensam, fyller ju 12 i juni, men det känns inge vidare å lämna en unge som spyr. Vid andra "lättare" sjukdomar brukar han få vara själv och sen ringa hem mig om det är nåt. Tar ju bara fem minuter från jobbet.

Och det brukar alltid vara nåt

Men det är rätt skönt å få en dag hemma någon gång sådär.

Men nu är det snart slut med det också. Hemma med sjuka barn får man bara vara tills de fyllt just 12 år.

Då är det rätt skönt att man inte har så långt till jobbet. För hur som helst så är det ju en liten man som bor här, och det vet ju alla, att det finns ingen som kan bli så sjuk som en man.

Nä, nu får jag genomsöka garderoben efter sjuksköterske dräkten som jag brukar använda till nåt helt annat - he he *blink*

4 kommentarer:

Anonym sa...

*host host*........oj va sjuk jag blev...men..HAllå....!...*skakar på huvudet i ren förtvivlan*....Ta mig..otäcka människa...hoppas jag*fniss*

C.Nilsson sa...

Simulanter som du, Sjuk-Per, behandlas bäst med smisk på rumpan =)

Anonym sa...

Chrillelille säger: Snygg brud

C.Nilsson sa...

Jaadu Chrille. Annat än blåställ de´ *s*