torsdag, januari 10, 2008

Klassfest och korvtårta

I lördags diskuterade jag fenomenet "klass-reunions" med en gammal kompis. Jag sa till Anna att jag är skeptisk till om jag skulle vilja gå om det skulle bli aktuellt. Vi var ju så osams jämt i min klass.
Men Anna, som inte bor kvar här, tyckte naturligtvis det skulle vara jättekul.

Så idag när jag står på jobbet, piper det till i den lilla finska mobilen:
"Nu har inbjudan kommit! Klart vi ska gå :-) "

Kollade posten när jag kom hem efter mitt 10-timmars pass som löneslav.
"Det är nu 20 år sedan du lämnade Parkskolan" stod det på kortet.
Va!? Det kan ju bara inte vara mig de menar. De måste blandat ihop årtalen på nåt sätt. 20 år sen nian? Neee....

Jag minns allt som om det var igår. Folk brukar förvånas över vad mycket jag minns från skoltiden.
Glömmer aldrig i lekis när man fick välja maträtt den dagen man fyllde år.
Carin valde korvtårta! Det vill säga: pulvermos blandat med tomatketchup och små bitar av kokt korv!"
Konstigt det där. Nu minns jag inte ens vad jag käkade till lunch igår.

Behöver som tur är inte bestämma mig här och nu. Men om vi blir några stycken så går jag nog dit. Klart man är nyfiken på vad det blev av alla. Alltså de som inte bor kvar.
För bor man kvar här, vet grannen bättre vad man har för sig än vad man själv gör.

6 kommentarer:

Anonym sa...

måste kolla hur det funkar. Puss å Kram på mig själv

Anonym sa...

Haha.....jag minns att jag gillade trädgårdsmästargryta....eller hur var det?
I min klass hade vi en vikariemajje som hade en skum portfölj med diverse artiklar,
bland annat kondomer coh bilder på kossor, inte konstigt att det var stökigt i klassen!

C.Nilsson sa...

hej anna pyttipanna! För det är väl du?

Anonym sa...

JAPP.
JAg har varit hemma idag, det var därför jag kunde kolla posten så tidigt...
....trots att vågen stod på -4 kilo imorse, vet jag inte hur jag ska klara att äta en enda grönsak till någonsin.....
Jag åkte ju som sagt på en elak variant av mag-kräk-bajs & äckelsjukan, just den kvällen det var dags hade jag ätit kryddiga köttfärsbiffar, med mycket vitlök, sååååå j-la äckligt att spy upp.
Dessutom är det supersnuskigt att spy upp grönsaker.

Igår när jag började att se ljuset framåt eftermiddagen åt jag en rostad macka med smör (ljuvligt gott) samt drack cola light till, det var alldeles underbart med macka.

Så det jag behöver nu är stöttning av mina medsystrar.....

Anonym sa...

Nej där har du fel... ja vet inte alls vad du har för dig!!! Men kanske ska spana lite bättre, det finns säkert massa skumt ja kan upptäcka=)

Anonym sa...

Parken?....Jaså du...du har plågats där...