torsdag, januari 24, 2008

Utagerat - typ....

Strulet på jobbet nådde sin kulmen idag.

Som vanligt är jag med och lägger näsan i blöt å balanserar på än det ena benet, än det andra.

Men nu måste problemet anses vara utagerat för den här gången och jag hoppas vi kan vända det hela till något positivt.

För egen del hoppas jag det blir att fler vågar ta bladet från munnen och säga ifrån när det börjar barka käpprätt åt h****te.

Det blir jobbigt i längden att vara den som alltid tar upp problemen som finns, men ändå inte ha stödet i ryggen från fler än en eller två. Detta trots att vi alla tycker likadant.

Sitta på ett möte och inte säga ett knyst för att sedan gå därifrån och spy ut sitt missnöje när chefen inte hör, det är förödande för stämningen på arbetsplatsen.

Är man missnöjd med något tycker jag man tar upp det till diskussion istället för att gå och gnälla. Annars tycker jag man kan hålla käft!

Inga kommentarer: