fredag, januari 18, 2008

Fasiken

... vilken tid det tar å måla ett litet tak.

Å så ska vi på´t igen i morron. Var väl inte sådär jättegenomtänkt å dra igång samtidigt som mörkret föll.

Som jag misstänkte så var det skittråkigt redan efter 5 minuter. Är nog roligare å måla vägg har jag för mig.

Min styvfar är en godisråtta av stora mått, så det gick åt en hel del sötsaker för att hålla honom igång;

6 kokosbollar, 1 hallonmazarin, 1/2 banankaka, 0,5 liter sötdricka och 2 lion godisbitar.

Å då har vi bara avverkat dag 1!

Morsan var nöjd med å få diska. Hon brukar inte få göra det hos mig för hon slarvar så förbannat. Konstigt det där, för hon är petnoga med allt annat.

Har flyttat in TV:n i sovrummet, så nu ska jag hoppa i duschen och lägga mig å möja resten av kvällen.

Förresten har jag inte grinat en enda gång under målningen - ÄN!

Men jag kanske ska klämma fram några tårar i morron eftersom jag ju aldrig har målat något utan å grina en skvätt över mitt usla handlag.

Eller har jag kanske sänkt kraven på mig själv och insett att jag inte är någon ofelbar übermänniska, utan bara lilla jag?

Inga kommentarer: