söndag, januari 06, 2008

Snökaos

Ja, det här året började ju bra med alla mina löften och så.
Har till exempel inte bloggat en enda gång. Har ju tänkt sätta mig in i hur man kan flasha till den med bilder och så, men orken och lusten har inte riktigt viljat infinna sig. Så jag drar ännu ett inlägg utan bild.

I morron är det jobb igen och med det även rökstopp! Hade redan igår kväll tänkt sluta röka när jag inte hittade mina cigaretter efter en total upp-och-ner-vändning av huset.
Men så för 10 minuter sedan kom jag på att jag hade ett paket undanstoppat i en väska. Så nu sitter jag här och går på nikotinångor. Känner att jag kommer att bli en så outhärdligt olidlig människa. Men det måste ju gå att sluta.
Vet inte om jag egentligen är speciellt motiverad så jag tänker använda mig av chock metoden (utformad av mig själv) Inte tänka på att sluta eller hur jag ska lägga upp det, utan bara sluta helt enkelt (mja, antagligen inte helt enkelt)

Tidningarna och nyheterna har i veckan varit fulla med artiklar och reportage om snökaos. Jag vet inte om jag tycker man kan kalla det för kaos egentligen. Det största kaoset beror på att vi bilister bara tror att det är att köra på som vanligt, trots att det vräker lapphandskar från skyn och man måste börja bromsa en minut innan man tänkt sig få ner farten eller få stopp på bilen. Det händer varje år och jag fattar inte att folk inte lär sig.

Snökaos för mig är 10 cm snö på min garageinfart. Det finns inget som är tråkigare och jobbigare än att ta den där jäkla skyffeln och ge sig ut och hiva snö. Svetten sprutar som på en maratonlöpare och man får absolut inget för det.
Kan inte ens köra ner bilen i garaget eftersom det är för brant. Det är jäkligt surt att stå å skrapa rutorna på morronen när bilen står mindre än 10 meter från garaget.
Men i år har jag i alla fall en kupévärmare, så nu är det bara en timer som fattas för att jag ska kunna sätta mig i en uppvärmd bil.

Tittar just nu ut genom fönstret och ser knappt bilen under snön. Men det får bli ett senare problem.
Jag är trött.
Måste samla krafter i soffan, med en bra gangsterfilm i DVD:n

Inga kommentarer: