söndag, januari 27, 2008

Helgjobb

Jobbigaste helgen på länge! Allt har handlat om att mickla, fixa, och trixa. Plus att man fick BETALA hela kalaset också. Plånboken räckte inte till hela önskelistan så jag får ta en Ikea sväng nästa månad också. Men det är absolut inget jag gråter över.

Hur som helst är jag grymt nöjd med resultatet.

Har lite tavlor och sånt som ska upp, men jag måste vila från detta ett tag innan jag blir utbränd på mitt eget hem.

Tvingade hit den lilla finskan igår, som hjälpte mig att bära grejer, skruva ihop en möbel och mickla med dom där jävla gardinskenorna. Först vid halvtvå-tiden på natten la vi ner.

Tänkte ju inte på akvarieeffekten när vi var mitt uppe i jobbet, så vid ett-tiden upptäckte jag okänd fluktare (manliga släktet) som stod vid häcken och ogenerat glodde rakt in. Fan vad äckligt det var. Tur jag inte var ensam.

Återigen förundras jag över rasen homo sapiens: HUR JÄVLA DUM FÅR MAN BLI!!!

Nu får det i alla fall bli semester från släkten.
Har träffats lika ofta senaste månaden som vi gjort senaste halvåret.

Den ömma modern har inte insett att jag är en halvgammal hagga, utan envisas med att komma med "goda råd" och blondinkommentarer som får mig att gnissla tänder.

För ett par år sen, till exempel, deklarerade hon helnöjt att: "Vi ska få ADHD till Svartå!"
Mmmm, hade de redan haft i många år därnere. ADSL, var däremot något nytt.

Men hon är naturligtvis jättesnäll och gullig min lilla mamma, och hon menar bara väl. Men vi är så fruktansvärt olika som människor så ibland tyar jag helt enkelt inte.

Den enda i släkten man aldrig ser är stora-brorsan. Jobbar han inte dubbla-trippla-dubbelskift (specialskift för speciellt utvalda) så håller han sig bara undan på hemlig ort och räknar alla pengar han tjänar.

Misstänker han tagit semester från syrran

Å i morron är det eländiga måndag igen. Och jag som inte hunnit vila...

2 kommentarer:

Svägerskan sa...

Hemlig ort.. är det där jag bor tro..?
Han måste stanna i Laxå och räkna sina pengar, för jag ser då inte röken av dom.. ;-)
Mvh Svägerska på hemlig ort!

C.Nilsson sa...

Han kanske har stoppat undan dem där varken sol eller måne skiner...