torsdag, januari 17, 2008

Knark

Jag visste det!

Åkte på en liten avbasning av chefen för mitt usla humör.

Chef: Men jag förstår dig Catti, att det inte är bra just nu. Du har ju varit beroende av knark så länge.

Jag: Öööh, knark...he he....det är det väl ändå inte?

Chef: Jo, det är som knark, eller nikotin eller vad fan som helst. Det är ju ett beroende du håller på att göra dig fri från.

Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta. Men det är väl kanske en typisk kommentar man kan förvänta sig av någon som Inte dricker alkohol för att "jag har inte smakat nåt jag tycker är särskilt gott"

Nu ska jag röja vardagsrummet. Ska ÄNTLIGEN börja måla!

Utnyttjar situationen som "stackars ensamma-baraförhoninteharnånkarl-hjälplösa lilla dottern. Så i morron kommer Svartå-jouren (morsan och Roger) och då är det bäst att allt är förberett, annars blir det aldrig väl.

Morsan tyckte kanske inte att hon behövde följa med, men jag sa att hon kan ju hålla oss sällskap betyder: hon får tvätta tyget till soffan som jag ska färga sen när allt är klart.

Så är ni sugna på lite familjedrama a´la Lars Norén, så är det bara att ta en tur förbil "stålnacke" så bjuder jag på föreställningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dundrar förbi....o tittar på när ni jobbar....Ha en trevlig helg...typ...

C.Nilsson sa...

Tack så mkt. Hade iofs hellre druckit rödvin och käkat praliner, men det får väl bli sen...