måndag, januari 21, 2008

Jag vill




Nu är jag trött på det här eviga mörkret. Jag är trött på slask och jag är trött på den svenska vintern.
Jag vill ha sol och vår. Jag vill ta en sån där promenad i vårsolen, just när den börjar värma. Ni vet hur gött det knastrar under skorna av allt gammalt grus som ligger kvar och dammar på vägen.

Jag vill känna de där dofterna som bara finns på våren. Å då menar jag inte odörerna som kommer efter all hundskit som folk inte plockat upp efter sig och sen tinar upp på vårkanten när tjälen släpper. Visst, jag har läst att det är gamla murkna växter som luktar, men det är mycket hundskit också.
Jag vill sitta ute i lä, pimpla kaffe och vända ansiktet sådär löjligt upp mot himlen

Jag vill låtsas som det inte finns ett bekymmer i hela världen

Jag är uttråkad! Funderade ett tag på å ta upp karaten igen, men det funkar ju liksom inge bra. Men det skulle vara så gött å röra på sig lite. Spela innebandy eller badminton eller varför inte boxas. Har hur mycket överskottsenergi som helst. Har du nåt bra förslag? Eller törs du sparra Nilsson med den otroliga högerkroken?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Volleyboll?

C.Nilsson sa...

Volleyboll i Borås då, eller vart var de de hade ett lag med tanter i min ålder?