tisdag, januari 29, 2008

En skithistoria

Kors i taket! Hunden skötte sig idag! Eller rättare sagt, jag skötte hunden.
Om vi stannar härhemma är risken stor att han ylar och gnäller och muttrar 80% av tiden han är här. Lider tydligen av en otrolig separationsångest plus att han är livrädd att husse aldrig mer ska komma tillbaks.

Tog det säkra före det osäkra och begav mig ut på en promenad med jycken och sonen. Riktigt skönt å komma ut ett tag.

Den här gången hade jag tänkt till lite och tagit med mig en bajspåse.( herregud vilket sexigt ord)
Inte helt självklart att jag går runt med en sån i fickan.

I somras missade jag det och fick skämmas ögonen ur sig när han satte sig precis vid en tomtgräns.

Det är ju inte direkt så man tar ett löv å plockar bort det. Så jag tittade upp mot himlen, ryckte lite i kopplet, såg mig omkring, visslade och...drog fort som fan!

Sonen och jag är ungefär lika kräkmagade så idag skrattade han så han skrek när jag ulkande fick skrapa upp resterna med ovan nämnda påse.

Måste varit en syn för gudarna när jag gick med armen helt utsträckt och ulkandes tog mig fram till närmsta papperskorg.
Kommer förmodligen lukta riktigt jävla äckligt för de som står i "skjulet" och röker vid Letälvsskolan i morron.

Annars vet jag inte vart den här dagen tog vägen och inte vet jag var all inspiration tog vägen.

Känner mig som en urkramad disktrasa - grå och livlös.

Måste hända något snart.
Vart är solen och var är våren???

Jaaa, jag vet att det bara är januari, men man måste väl få önska...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Evigtt molnigt nu....aaaaaaaadrig sol!*mutter*

Anonym sa...

Kan se dej framför mej..."skit kul" ju !!!!