söndag, september 28, 2008

Valfrihet

Idag har jag, förutom vissa åtaganden jag inte kan smita undan, fria händer att göra vad jag vill.

Är inte riktigt säker på om det blir någon badminton så jag skulle kunna tänka mig att åka och shoppa, men ett åtagande i eftermiddag stoppar mig från det.

Sen skulle jag kunna tänka mig en skogstur igen, det verkar bli ett underbart väder.
Svampen jag plockade i fredags är rensad och klar och nu vill jag ha mer.

Detta är alltså vad jag vill. Vad jag däremot måste är att klippa gräset en (förhoppningsvis) sista gång, samt plocka in alla utemöbler.
Återigen funderar jag lite på hur jag tänkte när jag köpte hus.

Den hatade studsmattan får stå kvar tills sonen kommer hem igen. I år ska han få lära sig att det är lika tråkigt att plocka ner den på hösten som att det är roligt att plocka upp den på våren. Ja...fast tvärtom då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, sambon har tjatat om en sån där studsmatta... men jag skyller på att Malcomär för liten... dom är ju hemska;)

Ha en fin söndag :)