fredag, september 26, 2008

FreakyFridayFoto

Idag är det FreakyFridayFoto säger Mumari, som själv tar helt otroligt vackra bilder på allt och ingenting.

Hur som helst så har hon börjat köra fototeman varje fredag. Egentligen ingenting för mig som inte riktigt har den där rätta konstnärliga ådran.

Men idag är temat Makabert och då kan jag bara inte låta bli att visa denna (totalt okonstnärliga) bild som är tagen för något halvår sedan.


Storyn är följande:

En kvinna vill ge bort en docka till min kompis knappt 2-åriga dotter.
Självklart måste dockan ha en napp tänker kvinnan och hugger upp munnen så en riktig bebistutte får plats.

Kan berätta att dockan aldrig fick lekas med och behölls endast ett par veckor tills alla mammans väninnor sett den.
Nu vilar den i dockhimlen

10 kommentarer:

Anonym sa...

Uhh! scary...
:)

Anonym sa...

He he! Då är vi 2...tänk på att jag ändå ser mig själv varje dag :P

Anonym sa...

Hahaha! Dockor är läskiga, men en med upphuggen mun är ännu läskigare :D Får mig att tänka på min pratdocka Lisa sm man satte i små plastskivor i. Dockan kunde säga mammma och skratta. Jag lekte med den satans dockan då och då för jag kände mig tvungen. En dag blev batterierna dåliga, dockans röst blev mörk och långsam, groteskt brölade dockan "mmmaaaamaaa....HAHAHAHA" Jag blev stel av skräck, jag kan inte ha varit äldre än fem år. Sen dess har jag aldrig nånsin mer lekt med dockor! Inte ens Barbie lekte jag med!
Oj vad långt det blev!

Anonym sa...

HA! Det här var en av dom häftigaste jag sett!!!! Men jag är ju ganska makabertsinnad också ;)

Godmorgon!

Anonym sa...

Vilken tokig kärring! Vad tänkte hon på igentligen?? Jag förstår verkligen om dottern din blev rädd.

Anonym sa...

Kan det vara så att kvinnan som så snällt gav bort dockan heter Catti? =)

C.Nilsson sa...

Anna: Vilket grymt påhopp! Skulle jag aaaaldrig göra. Givetvis är det MONA - the one and only, som styckat upp den stackars dockan

Anonym sa...

hujedamig!

Anonym sa...

Ja,visst är det lite skrämmande,många undrar hur jag vågar bo kvar *L* Men,är så vanvid denna *grop* OJ,var ingen fin docka,ser faktiskt makabert ut.Förstår lillan,tog bort Jesus från korset när jag var liten.Hos en väninna till mamma min.Tyckte INTE han skulle hänga där stackarn.Förstörde en fin prydnad för tanten.Men,ville ju bara väl haha.Svararfrån min huvudblogg,ifall du undrar.Vet inte var du klickat.Ha en fin söndag :)

Anonym sa...

HUH vilket makabert ingrepp av tanten!
Kramis