tisdag, september 16, 2008

Swedish behaviour - eller är det bara jag?


Har äntligen tagit mig i kragen och börjat ta dagliga långpromenader (power walks som Linda Rosing skulle skrivit)

Eller ja, dagliga och dagliga. Två stycken på raken har det blivit så då kan man ju säga att det är dagligt. I morron har jag dock bestämt att gräsklippning får stå för motionen och det tar ju i alla fall en timma så då gills det ju.

Hur som helst kunde jag idag konstatera att jag ligger inne med ett typiskt svenskt beteende.

Började promenaden i skogen, sen ut en bit på en väg för att komma ut på en grusväg bland kossor och hästar.

När jag kommer ut från skogen ser jag att det redan går en tjej ute på vägen. Hon var sportigt klädd så det gick inte att ta miste på att hon hade samma planer som jag, så vad göra?

Eftersom hon gick ganska sakta så insåg jag att om jag gick ut på vägen skulle jag hamna bakom henne, men sedan vara tvungen att göra en liten omkörning - och det är ju pinsamt.

Så efter lite hjärnbrottning med mig själv går jag över på andra sidan vägen och går fort som fan så att vi inte på något sätt ska hamna jämsides - för det är ju pinsamt.

Pinnade på så det brände i benhinnorna. Och när jag efter ett par kilometer kastade ett getöga (jajjamän, har ett sånt också) över axeln kunde jag nöjt konstatera att hon var lååångt efter mig - inte pinsamt.

Följden blev att jag gick ännu fortare för att liksom öka på mitt försprång som jag hade mot denna stackars tjej som inte hade en aning om att hon valt samma väg som en hobbypsykopat.

Gud vad jag är pinsam!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Pinsamt kanske,
men fruktansvärt roande! :D

Näe, orken börjar definitivt försvinna, jag har krypningar i benen nu efter allt soffliggnde,
men å andra sidan börjar det kännas bättre. :)

Anonym sa...

Hahahahaaha,,,du är inte ensam!! Ni är nog fler än du tror....asgarv!!
Ser dig framför mig å vilken syn...håret fladdrar i vinden för att du pinnar på så fort...

Keep walking dear ;-)
Ha en bra dag
Dalakramen
Sophie

Anonym sa...

Pinsam...eller typiskt svensk...jag provade exakt samma sak när jag va ute å gick i morse =)

Anonym sa...

jag gör likadant när jag går själv och med hund. Ännu värre med hund faktiskt för man vill INTE hamna bakom en seg hud och ännu segare matte/husse

Anonym sa...

Haha..nu vet jag att jag inte är ensam om konstiga händelser på "hurt" promenader.
Ngn hade "snott" fotbollsplanen när jag var ute & gick igår, för det var ju absolut inte jag som gått vilse igen! ;)

Anonym sa...

haha! Getögat, du och dina klockrena jävla inlägg..

Grymt skönt att vara ute o gå! Regnar det så är det keps och luva som gäller då blir man inte lika blöt i ansiktet!:)

Anonym sa...

Pinsamt men jag tror inte du är ensam. Pinnade själv i kapp en hurtig tant förra veckan. Jösses vad fort jag fick gå för att komma förbi och sen en bit före henne. Vad skulle jag om och göra?