onsdag, september 03, 2008

Det tär


Avslutade gårdagskvällen i soffan med min nya mysljuslykta.
Mindre mysigt var att jag vaknade i soffan (ingen skräll) klockan 06.03 och ljuset fortfarande brann.

Får ta mig en funderare på om jag ska införa eldningsförbud på kvällarna.

Sen uppåhoppa till jobbet som vanligt.
Har större delen av dagen slitit mitt hår i förtvivlan över mina obefintliga datakunskaper.
Excel är ett otroligt användbart program - om man kan det vill säga.

Chefen erbjöd mig att gå en kurs (gapar alltid om att jag vill det när det strular till sig) men det skulle bara vara bortkastat. Min hjärna har en förmåga att totalt stänga av sig när den förses med information som jag finner ointressant.

När jag var klar med utfört arbete slog jag en blick mot skrivbordet och kunde konstatera att det såg ut som att en väldigt, väldigt sjuk människa suttit där och jobbat.

Sen dök det upp några spännande paket också framåt eftermiddagen.
Jag hoppas vid min gud att de inte, på något sätt, har något samband med den beryktade rövkörarlistan. I så fall är det bara att hälsa hem för jag har redan gjort fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fann beställer ni för nåt på jobbet? Vad är det för företag du jobbar på egentligen?