tisdag, september 30, 2008

Maskerad


Så börjar årets födelsedagsrace som pågår från och med denna vecka fram till början av nästa år.

Jag gillar verkligen att köpa presenter, men vill helst att det ska ske spontant. Dessa födelsedagar innebär ett visst tvång och om tvång tycker jag inte.

Beslutsångesten greppar sina klor i mig och det slutar oftast med att jag inte får någonting köpt förrän jag hittar någon skitgrej i sista sekunden.

Har i alla fall bestämt mig för att göra ett försök på fredag och därmed få denna månadens presenter avklarade.

Ringde sonen och försökte locka med honom, han behöver ju trots allt lite nya grejer han med, men han avvisade mig med sitt standardsvar: Nä, jag tror inte det. Det är liksom inte min grej...

Ska även leta grejer till en kommande maskerad. Har redan fyndat på Tradera, men behöver vissa kompletteringar för ett bra resultat.

Behöver något som håller in, något som hållar fast och något som putar ut.

Ska bli riktigt kul faktiskt. Har bara varit på maskerad en gång i mitt så kallade vuxna liv (den vardagliga maskeraden jag håller på med räknas inte) och då sträckte sig fantasin så långt som till fotbollsspelare.

Dobbar på parkett är inte att rekommendera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inga planer på en shopping dag (sär) i Karlstad ????