onsdag, september 10, 2008

Jag minns

Mitt i all turbulens så glömde jag att jag skulle varit till kyrkogården idag.

Men vad är det egentligen som säger att jag var tvungen? Man går väl dit när man vill och för att man vill det just då.

Vad är det som säger att man absolut måste gå dit på årsdagen av dödsfallet?
Är det för att man ska minnas personen extra mycket just den dagen?
För det är ju oftast inte en dag man vill minnas. Det är en dag man vill glömma och radera för alltid.

Själv minns jag hela tiden.
Alla dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar förbi och håller med!
Precis så resonerar min sambo om hans mors bortgång.
Han besöker aldrig kyrkogården just den dagen,
men vilken annan dag som helst.
:)
Trevlig kväll! (eller natt)

Anonym sa...

Jag vet inte vem som har gått bort, men det är alltid svårt sånt där....det var en mycket vacker kyrkogårdsbild i alla fall!
Du har btw fått en nominering av mig ;o)