tisdag, september 09, 2008

Nilsson goes Italien

Jag ska åka till Milano. (med 99,9% säkerhet)

Förmodligen kommer jag träffa en hetlevrad italienare och bli störtkär och stanna kvar där.

Förmodligen kommer jag öppna en liten restaurang med små bord med röd-vitrutiga dukar, där det bara serveras rö´tjut och brödpinnar.

Förmodligen kommer jag gå upp 20 kilo i vikt, lära mig prata flytande italienska på rekordtid (dom fula orden alltså) och tillbringa resten av mitt liv med att gapa på en fetlagd karl med vespa och jättemustasch.


Alternativt åker jag hem utan att sagt så mycket som Ciao till en endaste italiano.

När jag sen sitter på hemmet och tar ett glas Chianti (som jag gömt för personalen) och sväljer ner med resterna av de mosade brödpinnarna som legat underst i resväskan en gång för länge sedan.

Då kommer jag fundera på vad han egentligen sa, den där vackre mannen med de busiga ögonen, som jag mötte på en piazza i Milano för länge, länge sedan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jippi, hon är tebax =)
Vafankolo (men va fan på italienska)bosätter du dej i Milano så flyttar jag till Götet!
Puss

Anonym sa...

Ska alla flytta nu?? Då får du blogga på italienska, ha,ha

Anonym sa...

Go for it.... och ta med mej i en liten resväska ;)

Anonym sa...

Hahahaha, ja där har vi det, hahaha!!!! Vi får väl hoppas iallafall, nattnatt och sov sött ;)

Anonym sa...

Mmmmmmmm drömmer mig bort, tycker båda alternativen är rätt!!!

Allt med vackra pojkar och rödvin kan aldrig bli fel!!!

Nattis!
Witchan

Anonym sa...

Haha vilken härlig beskrivning :)

Anonym sa...

Hörru du din halvfjant...försökte ju limma som fan med vaniljsås ju...men...visst...ta dina jädra spaggar o maffiafetaostar istället...gör det....