lördag, februari 23, 2008

Sommarspel i februari

Bevistade en blöt tillställning igår. Trevligt med lite prat, lite singstar och...ja...kubb!
Absolut inte samma känsla att spela i februari kan jag tillägga. Ganska jobbigt när det är mörkt, blåser småjävlar och man inte har några vantar.
Som ni kanske förstår blev det inte mycket spelat. Var tydligen nån variant på kubb som inte jag spelat tidigare. Lite väl märkliga regler. Men, men...det bjuder jag på.

Det blev sent igår.
Jag är jättetrött.
Men framförallt är jag jättehungrig!
Har nog aldrig varit så nära att svälta ihjäl tror jag.
Skulle kunna tänka mig att ha en hel buffé uppdukad här hela dagen och bara gå å småäta. Men...orkar inte laga mat.

Känner ni *sniffar i luften* det luktar pizza...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske bör berätta vem som vann i kubbspelet oxå?

Anonym sa...

Vem vann????

C.Nilsson sa...

Den icke värdiga vinnaren, i den ovärdiga matchen var mannen som i folkmun går under namnet IDROTTSPROFILEN. Ni vet, han som syns i de lokala blaskorna var och varannan dag och oförtjänt tar åt sig äran av andras jobb.
Så! Nu vet ni!!
Å förresten! Tur folk har reflexvästar på sig när de kryper i trappor. Kan ju snubbla över dom annars...