torsdag, februari 07, 2008

Några korvöre bara

Var på Kronhallen förut.
Hamnade i en kassa där föregående kund precis hade betalat sina varor så det var perfekt. Då säger karl´n till kassörskan med hög och dryg röst: "Nä, nä, nä, nä. Jag är iiinte klar på lååånga vägar".

Typiskt tänkte jag och himlade med ögonen samtidigt som jag, lätt äcklad, noterade att han luktade som om han smort in sig med askan från alla cigaretter jag rökt i mitt liv. Plus att han var brunbränd och hade ett kroppsspråk som en pundare. Ni vet sådär halvknyckigt med slängande armar...

Hur som helst halar han upp fetaste bunten med 500-lappar! "Sätt in dom på mitt konto", sa han till kassörskan.

Och hon petade in dem i maskinen, en efter en och jag stod där och låtsades som ingenting, samtidigt som jag räknade äcklets pengar i huvudet.

10 000. Inte mer. Inte mindre.

Men vaddå!? 10 000 är ju inte så mycket. Jag menar, det räcker ju bara till lite smågrejer som lite nya kläder, spel till Isak, grejer till hemmet, en laptop, tapeter... Eller en resa...Räcker knappt till en soffa ju.

Som sagt, mer är det ju inte eller hur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

*skäms*.....Men du...du é ju go!....Tack....blev en smula häpen..skrattade våldsamt och fick försöka förklara för kidzen...*skäms ännu mer*...TACK...*bamsekram*

C.Nilsson sa...

Ja, du var lätt att tillfredsställa *skrattar*

Anonym sa...

pinsamt juh.....men...uppskattat.Ingen hund ute mao...eller har du nåt bett där bak?*trippelskäms*