onsdag, februari 20, 2008

Skit också


Fika hos Stora Brorsan med mamma idag.

Semla - igen! Men denna gången med vaniljkräm.

Kommer hem, lagom trött, och rätt så nödig. Käkade ju ärtsoppa igår, så ni kan ju gissa själva.
Spolar (naturligtvis) och upptäcker att vattnet varit avstängt.
Ja, visserligen visste jag väl om det eftersom det låg en lapp i lådan häromdan, plus att någon haft den goda smaken att tejpa upp en på ytterdörren också, men det är ju så lätt att glömma *himlar med ögonen*

Men det spolade i alla fall, men det fyllde inte på något vatten.

Försökte då bända upp locket till vattenbehållaren för att fylla på med vatten, men det lyckades inget vidare.
Har lite kontakter i skit-branschen, så jag slängde mig på telefon och fick instruktioner om hur locket öppnas.

Men....

När jag fått upp locket så fyller jag naturligtvis inte på vatten utan försöker moka-själv. Naturligtvis med resultatet att grejerna därinne flyttar på sig på nåt märkligt vis och jag har ingen aning om hur jag ska ställa det tillrätta.

Ringer Rör-Nisse igen som lovar å skicka hit någon i morr´n.

Så nu får jag väl hålla tummarna för att det inte blir nån mer "tvåa" idag.

Å förresten! Ser ni vad skitigt det är däruppe vid vattenbehållaren?
Fan, man skiter väl inte där heller...

1 kommentar:

Anonym sa...

Akutnödig nu va?...