söndag, februari 10, 2008

Fågel, fisk eller mittemellan

När jag var liten brukade vi leka en lek som heter gömma nyckeln. Ni vet man ska leta efter en gömd nyckel och man frågar var den är: fågel, fisk eller mittemellan.

Problemet är dock att jag tydligen inte kan sluta leka den leken. Med jämna mellanrum leker jag den, då oftast med bilnyckeln.

Har bland annat slarvat bort en nyckel till alla bilar jag haft.
I somras la jag bilnyckeln någonstans i köket. Jag är bergsäker på att den är där någonstans, men jag kan inte hitta den.
Har vänt upp och ner på hela köket, men kan ändå inte hitta den.

Nu har jag slarvat bort nyckel nummer två, den enda jag har.
Såg den senast igår när jag varit i Svartå, men nu är den puts väck.
Har letat överallt, men den finns fan ingenstans.
Nu är jag så förbannad så jag har andnöd!
Behöver ner och handla också.

Annars är väl själva huvudvärken bortblåst.
Är lite lätt nervklen sådär som man kan bli dagen efter. Ni vet, när man tjuter så fort det är minsta tendens till känslighet på TV:n.
Nu vill jag mest bara mysa och leka bestick i soffan. Typ hångla!
Men det ligger nog närmare till hands att få ligga skavfötters med en tolvåring. Men det är väl inte fy skam det heller.

Inga kommentarer: