måndag, februari 18, 2008

Små barn och tekniska prylar


Efter ihärdigt msn:ande igår kväll, blev jag plötsligt utslängd.

Skit! Tänkte jag och loggade in igen.

Men sedär stötte jag på patrull. Tvärnej! Och så började det dyka upp allehanda varningsskyltar å annat onödigt skit som jag inte förstod mig på.

Som den lugna och stillsamma människa jag är fäste jag ingen större vikt vid det, utan gick till sängs och sussade drömlöst.

Måndag morron messade jag världensbästadataPeter och frågade vad som stod på.

Han lovade komma å fixa.

Å se det lyckades han med.

Eftersom jag numera lever i 2000-talet som alla andra människor, klarar jag mig inte utan datorn en enda dag.

Å tur var väl att det grejade sig.

Lillebror messade: Ville jag vara barnvakt? Och fick dom låna min bil?

Jajjamänsan, klart att lilla Tilde-trasan får komma till världens bästa faster.

Vi började vår lekstund framför datorn! Herregud! Ungen är 1 år och 4 månader och ska prompt titta på Imse vimse spindel på Youtube.

Vi blev sittandes en stund kan jag säga, avverkade sisådär en 250 visningar, varvade med Lille katt.

Och när det blev för tråkigt, pekade det lilla livet på min mobil och väste "Ttdddee", väl medveten om att hon själv finns till beskådan på denna. Även där om och om och om igen.

Försökte under tiden föra en något sånär vettig konversation på msn, samtidigt som jag duckade för Tildes bläckfisksarmar. Var det inte datorn och mobilen så fick hon på TV:n. Eller möblerade om och plockade ner Isak:s samling av grekiska hus, som står i fönstret.

Det känns rätt skönt att jag inte har någon längtan efter att börja om med småbarn igen. Det är ju värre än heltidsjobb med ständig övertid!
Fast idag hade hon gärna fått stanna lite längre...go´unge!

Ps. Petar in en suddig bild. Hon är ju inte stilla en sekund! Det beror inte på fotografens skakningar

Inga kommentarer: