torsdag, februari 28, 2008

Den lille mannen




Jag har en karl i huset.

Han började tjata redan i förrgår om han kunde få en spraydeodorant, Axe Africa skulle det va.
Självklart, tyckte jag, för vaddå... Norra, Tubbe å nästan alla i klassen har den.

Super-mammi var i alla fall på Kronhallen igår och inhandlade doft-undret (hmmm) och därmed var det ett moln av stinkande deo som mötte mig i hallen då jag kom hem från jobbet.

Hastigt och lustigt blev det sedan promenad i vårvädret. Hade hittat trevligt sällskap, eller om det var sällskapet som hittade mig. Gryten runt blev det i alla fall. Sista biten trevandes i nästan kolmörker.
Rätt långt, rätt kallt om rumpan, men mycket trevligt.

När jag kommer hem upptäcker jag att mannen i huset varit hemma och käkat.
Köpte, på den lille mannens begäran, jordgubbsmarmelad igår. Å ni kan ju tänka er min reaktion när jag ser att burken är så gott som slut! Fan, ungen har ätit EN BURK MARMELAD till frukost och till mellis.
Alltså...han måste ju ha suttit med en sked å slevat ur burken.
Nu blir det no more jordgubbsmarmelad det här året i alla fall.
Han kommer garanterat äta mig ur huset om ett par år så det är bäst jag börjar spara in på matkontot redan nu.

Annars ser jag mest fram emot helgen.
Ryggläge, kanske en film och....sovmorron!

3 kommentarer:

Anonym sa...

antar att d är bäst att göra som ja vart tillsagd;)(kul att prova d någon gång oxå hi hi )lämna ett spår av att ja vart här!! men till den "lillas" försvar så är d faktiskt otroligt gott med jordgubbs marmelad på rostat bröd,så ja förstår han å är helt på hans sida!!D du tantilantan=)pöss å kram å ha en underbar helg!! Sandra

Anonym sa...

*skratt*....blöt om tossarna idag?

C.Nilsson sa...

Nämen, Sandra! Du KAN ju!
"Anonym": förmodligen inte blötare än dina...