lördag, februari 09, 2008

Das(s) papper

Läser, av många anledningar, inte tidningen Mama, men jag brukar läsa några bloggar som ligger på den sidan och som av en händelse ramlade jag över en tävling:

Vinn en årsförbrukning toalettpapper!
Jippie!!! Det är väl precis vad alla människor går och drömmer om. Att få torka sig i röven, helt gratis i ett helt år!

Dasspappret i sig verkar även det vara en höjdare. Det är nämligen speciellt framtaget för barnfamiljer och större hushåll!

Herregud! Har vi svenskar börjat dela in vårt skitande i kategorier nu oxå? Måste vi använda olika papper på grund av vilken familjesituation vi har?

Skiter lyckligt gifta småbarnsföräldrar annan skit än oss singlar?

Och vilka stackare, hos tillverkaren, har i så fall fått det tveksamt hedersamma uppdraget att genomföra och sammanställa denna skitundersökning?

Kan jag, som singeltjej, inte tillgodogöra mig de där gudomliga egenskaperna som just det här pappret besitter? Eller halkar jag med under kategorin barnfamiljer? Hoppas det
För singelkillar, eller karlar i allmänhet, råder i alla fall ingen tvekan. De verkar ju skita, var och en, som en hel storfamilj.
Men det kanske är just dem det här pappret är till för.
Det är väl dom som tjänar mest på att vinna.
Inte jag.
Jag som inte ens skiter varje dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du går under kategorin; blondasingelmorsormedettunsavbitterhetoch40årskris...*hahah*...Godmorgon på dig ...Skallebank idag?

Anonym sa...

o halva inlägget försvann...
Men...Godmorgon..iaf

C.Nilsson sa...

Hade en liten sovmorron. Skallebanket kommer nog i möra. Själv då? Elitidrottsman och allt *smackar med tungan och skakar på huvudet*

Jen sa...

Ha ha! Fantastiskt! hade inte en aning om att det fanns ett speciellt skitpapper för olika familjestatus.

Nu måste jag scrolla igenom alla dina inlägg, för detta var riktigt skoj.
(vilket jag iofs alltid tycker det är att läsa om ditt liv)
-fjäsk fjäsk- :P