onsdag, februari 27, 2008

Besiktning

Köpte ju farsans bil i våras. Smart drag tyckte jag eftersom hans bilar alltid är servade efter ordning och ingen har gjort något hemmamickel på dem.

Idag skulle den besiktas. Var väl inte speciellt orolig över det. Absolut inte som det var när man skulle in med Pony:n (salig vilar på Mullhyttans bilskrot)

Besiktningsmannen log efter avslutat jobb. Det var då jag förstod att något hade gått åt skogen.
Ojämna bromsar bak. En trasig lampa. Ombesiktning.

Ringde farsan för lite medömkan.
Det skulle jag naturligtvis inte ha gjort eftersom han alltid talar om vad man skulle ha gjort istället:
F: Det skulle du ha kollat i förväg
C: Hur då menar du? Genom å bromsa?
F: Nä, men kollat med någon som kan

Ja visst. Preciiis vad man gör innan man åker iväg. Besiktar innan besiktningen. Det är ju, som någon sa, bara pensionärer som gör. Å visst, gubben är ju pensionär fast han vägrar sluta jobba.
Och jag håller fan tummarna att hans bil inte går igenom nästa gång.

Skulle köpa fläskfilé hos vår lokala ICA-handlare idag. Är inte speciellt missnöjd med deras kött, det brukar vara fräscht och jag har aldrig blivit sjuk av det vad jag vet.
Men nu var de vacuumförpackade filéerna helt jävla kladdiga utanpå förpackningarna. Hur kommer det sig? Är det efter ompackningen eller?

Inga kommentarer: