onsdag, februari 06, 2008

DD

Ur askan i elden.
Så var man tillbaks på jobbet igen då.
Ingen hade slutat och ingen ny hade börjat sen sist, så allt var med andra ord som vanligt. Enda skillnaden var dock att jag inte hade slut på grejer och behövde tokköra som jag alltid gjort annars när jag varit borta. Det kändes riiiktigt skönt!

Mindre skönt är det här vädret. Kan det bli gråare och tristare än det är nu?
Det finns inte direkt någonting som känns kul och man har ingenting å se fram emot. Jo, semestern, men den ligger ju så långt fram i tiden att den inte finns på riktigt än. I alla fall inte i min lilla glasbubbla där jag lever.

Önskar att jag låg utsträckt i en solstol på en strand med en fet paraplydrink i handen. Men det är nog större chans att jag landar på månen än att det skulle inträffa.

Igår fick jag ännu ett bevis på att jag mer och mer börjar växa in i rollen som en-gammal-morsa-som-inte-fattar-nånting.

Pratade med Isak på MSN. Han var hemma hos en kompis och jag frågade vad de gjorde. "Spelar. DD" fick jag till svar. Annars brukar de spela wow (world of warcraft har jag lärt mig) så nu undrade jag naturligtvis vad DD var för spel, för dagens dubbel visste jag med all säkerhet att det inte var. Sonen svarar:
"DD = du då".

Aaaa vad dum jag är (läses med blondinröst)

Inga kommentarer: