tisdag, december 30, 2008

Köpsugen

Så har man genomlidigt ännu en shoppingrunda med motsträvig blivande tonåring. Fokus var som sagt ny vinterjacka.
Som vanligt fanns det ingenting som dög. Men så på Team Sportia hittades en stycke jacka som föll unge herrn i smaken.

- Den kostar 800. Du får betala 500 kronor så lägger jag till resten, sa jag.

Jackan åkte av fortare än kvickt och därmed åkte även sura minen på. Och sura minen behölls tills han hittade ett nitbälte med svarta nitar och då var det inga som helst problem att hala upp plånboken och pynta 400 spänn för det.

Själv hittade jag dock en jacka som jag nöjde mig med. Plus 4 kitshiga julgransprydnader till min "julpalm". Plus det oumbärliga redskapet iskross och en mini-kokbok. Plus ett anteckningsblock. Plus almanackor för nästa år till hela kontoret, ett nagellack i helt rätt färg och en ansiktsmask.

Anita öppnade endast sin feta plånbok inne på Mc Donald´s så hon fick agera bärhjälp.

Isak köpte även en bok för första gången. Titeln: Får man skratta åt det här.
Nu springer han här och drar den ena sjuka harangen efter den andra och jag försöker att inte skratta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det blir lurre nyår för min del :) själv då? mys o middag hemma kanske ? JÄVLAR vilken sötnos till hund asså..

Anonym sa...

Storshopping med andra ord ;) Nya familjemedlemen är juh bara för söt! =) Nej, Sandra som blondie e fortf en aning förvirrande för en annan oxå. Idag blir det lite vin uppe hos fröken Blanckenfjell. Vad blir det för din del da? Kramen!!

Anonym sa...

Tittar förbi för att önska dig:
Gott Nytt År!!

Anonym sa...

Tittar in och tjoar; GOTT NYTT ÅÅÅÅR! ;)