tisdag, december 16, 2008

Julklapp

Jag brukar inte längre önska mig några särskilda julklappar.
Precis som jag sa till Dala-Ola förut, så är det ju faktiskt så att det mesta man vill ha kan man köpa själv. Det man inte kan köpa själv kommer garanterat ingen annan köpa heller.

(Under denna kategorin ligger nya datorer, platt-TV, ny bil eller tvättmaskin)

Idag fick jag hur som helst ett paket i brevlådan avsänt från min elleverantör som jag, under året, gör allt för att sponsra så mycket jag bara orkar.

Alltid lika roligt att se vad kuvertet innehåller. Förra året fick jag hela TRE glödlampor till en adventsljusstake!

I år var julklappen än mer tilltalande för mitt obefintligt kreativa sinne:

En jävla kakform i skepnad av ett vindkraftverk!


Det är väl för sjutton ingen julklapp, snarare en fet julsmäll. Vem bakar vindkraftverkskakor? Är det 2000-talets svar på julgrisen kanske?

Så jäkla mycket pengar (oj vad jag svär idag) som man pumpar in i dom där jävla elbolagen varje år så kunde dom för fan bjuda på lite kilowattimmar istället för porto, kuvert, ett följebrev och en KAKFORMSJÄVEL!.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig!! Fast jag har inte ens fått en julkapp av mitt **elbolag.

Anonym sa...

Eeeh.. Himla kreativt, verkligen! Och ja, jag tror absolut att härdsmältan har med hårfärgen att göra, blont hår stöter liksom bort hjärncellerna! Eller.. Nä, kanske inte.. Hoppas blodprovet gick bra och att du blev helt blå eller fick ett fränt plåster!

Anonym sa...

Ja, jag tjatade på honom om att han skulle ringa till den där kenneln :) Vi har haft några riktigt bra dagar på jobbet nu den här veckan, han har varit på sitt vanliga muppiga humör! Kul att prata med dig förut förresten, blev lite förvånad haha. Ha det fint, kram

Anonym sa...

Ha ha ha! Hoppas den kommer väl till användning! -fniss-
Å andra sidan är det väl skoj att få något iaf!? :)