tisdag, december 23, 2008

I morr´n är det


Tur att det finns msn så man kan bli virtuellt osams med sina barn även när de inte är hemma.

Igår var ett riktigt lågvattenmärke där diverse anklagelser haglade fram och tillbaks och sonen bad mig ge hans julklappar till nå´t fattigt gatubarn.

Nä, msn ska användas av ungar, inte av föräldrar och barn.
Hur som helst är allt utrett nu och jag hoppas på en lugn dag i morron.
Ögonen svider och näsan rinner.
Känns inget lockande alls att sätta sig vid mammas dukade julbord. En klen tröst i det hela är att hon tydligen är lika uschlig som jag.

Hundraåttionde ensamma uppesittarkvällen idag då. Och till råga på allt sjuk också.

Hade tänkt köpa mig lite glögg idag, men vem orkar på bolaget i sjukdomstillstånd? Inte jag i alla fall.

Så det fick bli en slatt rö´tjut som blivit kvar efter en roligare dag än denna. Whiskyn gick ju en trevlig kväll i Karlstad, annars hade den nog varit perfekt som bakteriedödare.

Men jag lägger mig nog i soffan. Tittar på Bingolottos uppesittarkväll. Och somnar som vanligt i soffan.

God Jul på er alla!

Inga kommentarer: