lördag, december 20, 2008

I väntans tider

Så har jag då gjort årets sista sällsynta försök i nattlivet.
Kul förfest, trevligt sällskap, men sen var det väl inte så mycket mer.
Jag måste nog börja inse att jag blivit gammal och bekväm.

Eftersom jag inte hinkade lika hejdlöst som vid förra veckans julfest så mår jag riktigt prima idag.
Enda kruxet är att jag skulle behöva iväg och köpa den allra sista julklappen, men jag vet inte riktigt om jag törs köra än. Risken är ju att det fortfarande skvalpar runt en jordgubbssmakande mjölkdrink i ådrorna.
Väntar en timma till så får vi se.

Pratade med pappa för ett par timmar sen. Han är på väg hem från Östersund med den lilla gossiga valpen som jag inte får träffa förrän i morron.

Jag: Vad heter han?
Pappsen: Jag har inte bestämt det än.
Jag: Jamen vad heter han i stamtavlan?
Pappsen: Äh, det kommer jag inte ihåg.

Inga kommentarer: