lördag, december 27, 2008

Daddy and the smiley

Pappsen ringer:

- A, tja, du det här MMS...det har väl alla va?

- Eeeh, jaaa.

- Men du, jag pratade med hon hunduppfödaren och jag tänkte om jag skickar henne min MMS så kan vi ju prata med varann direkt istället för att maila, det tar ju sån tid annars.

- MSN menar du?

- Jaa, just ja, MSN. För det har väl alla? (gubben är 66 år)

Det går fem minuter och telefonen ringer igen:

- Du, jag fick ett meddelande från hon Eva. Det var ett kolon och en halvmåne, vad menas med det?

- Det är en glad gubbe.

- Va!?

Jag förklarar lite om smileysarnas underbara värld för gammelgubben.
- Men du, vart får man reda på sånt där. Vad det betyder och så.

- Vet inte, det är sånt man lär sig. Du får väl snacka med Isak eller nåt.
Gubben småskrattar nöjt och lägger på luren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte alls nån omöjlighet på måndag =) <----- Smiley