lördag, december 27, 2008

Över för i år

Så var då årets julfirande till ända. Alla nöjda och glada inklusive sonen.

Julafton firades halvsjuk hemma hos halvsjuk Moder med göbbe och en styck "gummibrorsa".

Juldagen, traditionsenligt hemma hos Fadern tillsammans med syskon och syskonbarn.
I år hade dock Fadern frångått traditionerna genom att bjuda på julmat, men han lovade att detta ska aldrig mer ske.
Anledningen att han skippade kötträtt med den eftertraktade såsen, var att han inte hade några kantareller kvar.
- Den ligger väl i din frys, eller i din, sa Stora Brorsan surt och nickade mot mig och Lilla Brorsans tjej. Jag har ingen aaaaning om vad han syftade på.

Vindrickande och familjespel fick avsluta kvällen. Jag och Isak sov kvar och jag fick knövla ner mig i en stekhet sovsäck för hos min pappa får man inte något täcke, inte ens om man tar med egna lakan. Kravet för en övernattning är att man medtar egen sovsäck, annars blir det inget. Mycket märkligt resonemang som jag aldrig blir riktigt klok på.

Nu ska jag bara ta det lugnt och slappa ända fram till den 7:e då jag börjar jobba igen.
Kör igång med en rivstart och åker till England på en gång och i ärlighetens namn känns det i det här läget som en sorts ledighet det med, trots att schemat är ganska späckat.

Kommer tillbringa en dag i London och om jag håller tummar och tår för att det eventuella mötet vi ska ha där, inte blir av, så hinner jag nog in i någon REA-affär också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men, det är väl mysigt att sova i sovsäck. Blir ju som en riktig övernattning. Eller? Kanske inte. Antar att ni hade det mysigt iallafall :) Jag var på andra sidan bäcken, spiknykter. På juldan?! Vet inte vad som har hänt med mig..