torsdag, december 11, 2008

Svart Lucia

Stora feta rubriker i tidningarna varenda jävla dag:
XXXX Personer varslas...

Och idag nådde varslen, som väntat och befarat, även min lilla avkrok. 97 personer bort från bygdens stolthet och nu räcker knappt 15 års anställning för att hålla sig kvar.

Nu väntar ovisshet och elände för många vänner och jag är så tacksam att jag i alla fall har ett jobb på en arbetsplats som inte hotas i detta nu. Men i dessa dagar kan man visserligen aldrig vara för säker.

I morron vankas julfest på jobbet och sorgerna ska dränkas i mängder av alkohol. Jag känner redan nu hur präktigt bakfull jag kommer vara på lördag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Själv tänker jag sitta å mysa med mej själv UTAN alkohol just för å inte återuppleva söndagen.
Men hat så kul!
Puss

Anonym sa...

onödig uppfinning det där med bakfylla...fick genomlida det igår.

Anonym sa...

Hörde att det gick vilt till ;)