söndag, maj 03, 2009

Ännu ett inlägg utan bild

Denna helgen har varit allt utom lugn och händelselös.

Valborgsfirandet startade i lilla byn tillsammans med Fadern, Lilla Broder och Mia. Som vanligt vankades det tjafs när Fadern står på andra våningen och gapar om hur grillglöden ska se ut hos oss som befinner oss ute.

Fadern drog några ramsor över hur värdelöst det är med grillkol i jämförelse med briketter, men sen var det bra med det. Maten blev för övrigt mycket god.

Så när vi satt därute och bara hade det mysigt så dyker det upp en aspackad granne på moppe.
Han dundrar fram till bordet och står och skvallrar och till slut kunde ingen hålla tyst om vad vi anser om folk som vistas onyktra i trafiken.

Det slutade med okvädningsord och sparkande av piskställning. Men visst var det lite roligt såhär när man tänker efter, men satan vilka dumma idioter det finns.

Fredagen viktes för grillfest hos Blancken:s. Mycket trevligt och även där en massa gott att äta. Jag skulle visserligen bara smutta lite vin eftersom jag lovat följa med Modern på en shoppingtur på lördagen.

Men se sitta å smutta på rödvin fick man inte. Värdparet frågade flera gånger hur det var med mig och om jag verkligen mådde bra. Så jag gjorde som jag gör ibland, jag drack vin som om det vore saft och resultatet blev därefter också, men vi hade jättekul så det var värt det.

Energin till gårdagens shopping infann sig dock aldrig. Lyckades klämma ner mig i några paltor i alla fall och sen avslutade vi med mat på grekisk restaurang.

Nu tror jag i ärlighetens namn att jag ska deklarera innan jag måste dra å jobba en stund.
Fridens söndag.

5 kommentarer:

Mange B sa...

Tjo! Varför skall folk ge sig ut med fordon när dom druckit???? Jag retar mig som fan på sånt! Men det var ju bra att ni hade det bra i alla fall!

Nu är det redan den 3 maj, nu går det undan!

Mange B

Anonym sa...

Hej surkärring. Har mensen lagt sig än...så man kan ringa nån dag?

Mange B sa...

Ojjj, den var ju trevlig! Kan det månne vara moppedisten som halkat in här ;-)! Ha det gott!!

Mange B - Kör inte på fyllan!

Pz2 sa...

Jag har gjort en liten pil till dig:) Välkommen tillbaka!

AP sa...

Hej Vännen!
Vill bara tipsa om en blogg som jag bara måste läsa varje dag.
Det är en i mina mått mätt lokal förmåga som också skriver krönikor i länstidningen, hon skriver så vackert.
http://vick2ria.blogg.se/
Kram Anna