torsdag, maj 21, 2009

Bränna pengar

Köket beställt, men inte betalat. 40.000 inklusive vitvaror tycker jag är helt okej.
Leverans skulle ske 10 juni, men jag sa ifrån att det var för tidigt, så den 1 juli dimper det ner här.

Tack vare kökskampanjen så dimper det in 4000 pix att handla annat för. Men bakslug som jag är har jag tänkt att använda det till att, bland annat, köpa beslag för. Har ju fruktansvärda problem med allt som heter knoppar eller handtag så vilka det blir har jag ännu inte bestämt mig för.

Har även tänkt köpa nya köksstolar så att bränna 4000 kommer gå på en pisskvart.

Har inte riktigt bestämt när arbetet ska påbörjas utan jag tänkte ha grejerna stående i källaren tills kanske augusti nånting, men jag vet hur det kommer bli när grejerna väl är här.

Lättade även lite på plånboken och köpte mig ett ordentligt parasoll. Det är ju trots allt lite mysigare med tak över huvudet.

Nu väntar Scrubs och en ledig dag även i morron. Har dock varit inne och kollat mailen så jag åker eventuellt ner och fixar en liten grej, men det kommer gå så snabbt så det räknas knappt mer än på lönebeskedet.

2 kommentarer:

Jen sa...

Du bränner iaf dina pengar på något vettigt.
Jag brukar alltid bli av med lönen samma dag som den kommer,
men utan att ha något nytt i garderob, kyl eller hem...
Hur detta går till vet jag ej!?

Skönt med lediga dagar.
Själv får jag vänta tills nästa helg... :/
"Den som väntar på något gott..."

Mange B sa...

Håller med Jen! Jag skall alltid köpa nya saker till hemmet, men det slutar med roligare saker till hojjen, garaget eller nått annat!

Mange B