tisdag, maj 26, 2009

Nilssons äppelträd

Dagen idag har varit en riktig berg- och dalbana. Men trots dessa svängningar har jag fått massor gjort - på jobbet alltså.

Härhemma blev det besök av Modern och Bonusen som blev bestörta över att de inte sett sms:et där jag bad dem ta med eget kaffebröd för att jag inte orkade mig in bland folk.

Men si kaffe kan inte drickas utan sötsaker så Bonusen fixade blåbärsmuffins och annat gott så alla blev nöjda till slut.

Hade tänkt lägga mig och ta en liten power-nap efter de åkt, men jag hamnade vid fejsboken med en kall öl, så nu är jag lagom trött och lär somna ovaggad.

Nu är det kallt och ruggigt härute. Längtar tills jag får plocka fram mitt nya parasoll och bara lägga mig i skuggan, njuta av värmen och en bra bok. Eller kanske till och med ta en eftermiddagslur...

2 kommentarer:

Vicki sa...

Åh jaha okej, ja jag har nog inte köpt den vita på flaska, men då förstår jag liknelsen =)

Guu va fint...

Jen sa...

Åhh, jag blir så avis på folk med trädgårdar.
Vill oxå ha! -stampar med foten-

Det där med kaffe och sötsaker är en liten detalj Rob icke förstår.
Varjee gång vi är på fika hos mor så bjuds det på kaffebröd...
han är lika förbannad varje gång. ;)
(försöker gå ner i vikt)
Men det är ju så det är...och för alltid kommer vara.
Som kaffe och cigg, cigg och öl eller sex med en annan människa.
Allt passar ihop och kan inte bli separata.
(om man bortser från det sista) Ehm... :D