torsdag, maj 28, 2009

Jobb med guldkant

Very well cykelställ, så var jag äntligen hemma igen efter en liten (eller rättare sagt ganska så lång) roadtrip till systerföretaget i trakterna kring Sandviken.

Natten tillbringades på hotell i Högbo Bruk . Käk stod först på schemat och senare de sista förberedelserna inför mötet.

4 timmar och 3 öl senare var i alla fall ett protokoll skrivet och jobbet utfört. Vi var de enda , förutom personalen, som befann i de allmänna utrymmena av hotellet. Ja, om man inte räknar den fulla konsulten som ville spela ett parti biljard när klockan närmade sig halv 2.

Var så trött i morse så jag inte såg att jag tog bodylotion istället för balsam till håret.

Brukar inte vara speciellt förtjust i frukost, men sover jag på hotell är det en helt annan femma.
Det blev rena rama brunchen halv åtta på morronen. Nybakt morotsbröd med Philadelphiaost och jordgubbsmarmelad. Hallonsmoothie, lax, salami, ägg, champinjoner och grillade tomater. Grapejuice och kaffe, samt brieost och melon till efterrätt.

Ja...och mötet gick bra.

Nu är jag dock hemma och njuter av min egen soffa.
I morron är det fredag (bästeda´n) Å på lördag är det dags för ännu en roadtrip.

4 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Jag är lika... Det är nå speciellt med hotellfrukost :)

Jen sa...

Ha ha ha! Jag kan inte sluta skratta! Bodylotion!? Det är för underbart... :D
Men är du säker på att det var trötthet och inte -host- ålder!?
;)
Jag vet nämligen av egen erfarenhet...hrm!

Själv försov jag mig...vaknade 07.58 och skulle börja 08.00.
Panik!
De dagar blir aldrig bra. :/
Men nu bär det av till stugan och där kan man lita på att livet är mycket enklare. :)
Ha det fint!
Kram

Emma sa...

Gillade du Högbo Bruk?:) Jag har "bott" där två gånger, senast var ju din farsgubbe med också. Gillar det hotellet skarpt!

Lena sa...

Åh, så gött med hotellfrukost. Man vill äta både det ena och det andra. Man blir lite som en sniken svensk som tycker att 'gratis' är gott. Det är nästan så man skäms. :)

Ha en trevlig pingst! :)