tisdag, maj 05, 2009

En salig röra

Förmodligen är det så att jag kan ha förvandlats till världens tråkigaste människa. Jag gör tamejfan inget annat än jobbar. Dock otroligt glad att ha ett jobb i dessa dagar, men var och en har ju sina problem.

Har lyckats smäcka i alla utlovade 6 kilon med tvätt i maskinen.

Frågan är vilken färg allt kommer ha när det väl är färdigt. Frågan är vem som ska orka plocka ur det och hänga det?

Förmodligen är svaret jag på båda frågorna.

Fördelen är att jag slipper gå troslös till jobbet i alla fall. Det har ju annars hänt både en och fler gånger. Dock inte på grund av att jag inte haft några rena, utan för att jag är så stressad och tankspridd.

Det vankas kalajs hos Fadern igen. Den här gången kom inbjudan hela 5 dagar innan. Det måste vara rekord tror jag.

Anledningen till bjudningen är dock att gubben fyller år så jag gissar att han är sugen på presenter.

Och vad vill en göbbe ha när han befinner sig någonstans mellan 65 år och döden?
En stavmixer!

Undrar om han läst och missförstått nåt eller om det bara är så enkelt att han börjar bli gammal och tandlös och måste puréa maten innan han käkar.

Men jag sätter nog 100 pix på att han ska blanda grogg med den.

6 kommentarer:

Terrvvo sa...

Hahaha, skönt inlägg. Vilken dag fyller han? Skulle va lite pinsamt att glömma gratta honom.. Fast det kanske är ännu mer pinsamt att jag inte vet när han fyller :/

C.Nilsson sa...

Hehehe! Han fyller på söndag, eller...ehh, den 10:e är det i alla fall.
Å det är inte ett dugg pinsamt, han har inget minne han heller =)

Jen sa...

He he he! Lovely! :D
Troslös...det var herrans många år sedan jag lyckades med det.
Men den historien tänker jag inte gå in på här...barn kan ju faktiskt läsa. -harkel-

En stavmixer är väl en bra present!
Har själv önskat mig en i flera decennier, men jag kanske får en lagom till att även mina tänder försvinner. :P

Vicki sa...

Ja det vore nog bra att blanda grogg med =)

Ja det var verkligen en fin gest av fröknarna och också av kompisarna. Ja det är verkligen gött att det finns de som saknar honom och tänker på honom, som man själv inte tänker på eftersom man är uppe i sin egen saknad. Så det är fint.

Mange B sa...

Ha ha ha, härligt! Jag gissar på att staven skall bli en blender till groggen eller kanske ham är modern och blander smoothis eller va det heter!

Gotte Bitte

Mange B

Ps. Vad är AXE? Gissar att det är deodorant, men nej, jag har annat ;-)! Ds

Lena sa...

Ha ha. Klart göbben ska ha en mixer! Den kan som sagt med fördel användas vid senare tillfälle när tänder inte finns längre. :)