måndag, maj 25, 2009

Skam den som ger sig

Jaha så var det vardag igen. Händer inte så ofta att man är långledig utan att ha något inplanerat. Och det var väl tur det för då kunde jag vara lite spontan och ge mig ut på en liten roadtrip utan att behöva bekymra mig över en massa måsten.

Men så idag, måndag och allt, var det gamla vanliga livet tillbaka igen. Dagens aktivitet skulle bli gräsklippning hade jag bestämt. Sagt och gjort, musik i öronen och igång med klipparen. Så plötsligt, i trädgårdens brôtigaste hörn så small det bara till. Hade träffat en stubbe och sen ville inte klipparen starta mer.

Till saken hör att jag gjorde något liknande för tre år sen och just nu har jag ingen som helst lust att lägga ner några pengar på en gräsklippare.
Så jag gick in och surade och så mitt i ilskan så somnade jag.

När jag vaknade till så tänkte jag att jag skulle ge skrället en chans till och si då startade den så jag kunde avsluta mitt dagsverke.

Denna vecka är jag utan barn, vilket brukar betyda en hel del jobb, så några spännande inlägg lär jag inte leverera denna vecka heller. Möjligen på onsdag när det är dags för ännu en roadtrip.

4 kommentarer:

engelsson sa...

Haha..ja dessa gräsklippare de e som datorer o annat tekniskt elände..lever sitt eget liv o surar för det mesta

Mange B sa...

Jag ser fram emot de som kommer!

Vicki sa...

Kroknäsa? =) Rödvin alltså? =)

Jen sa...

Ha ha! Suveränt att du somnade mitt i ilskan. :D
Annars kanske du aldrig hade provat igen. :)
Skönt att det löste sig...
oavsett hur många inlägg du skriver på en vecka,
så är det alltid lika skoj att läsa.
1 som 10. :)