onsdag, maj 13, 2009

Tulipaner till Jen

Någon fånig gammal klasskompis till Jen har tydligen uttryckt att det är tantigt att hålla på med blommor.
Hur gör man då om man har sån åldersnoja som jag och äger en trädgård? Ska jag skita i och ansa den och därmed framstå som ung och fräsig? Eller är det helt enkelt så att bara tanter äger en trädgård?

Tantig eller ej, jag har en stooor trädgård med massor av gräs, halvdöda fruktträd, ett par jätterabatter. Men det är så skönt att bara kliva ut och sätta ner fötterna i gräset (eller ja, mossan) slå ner arslet i en brassestol och bara sitta och pimpla kaffe en hel dag.

Att det sen blommar bortikring på mina ägor är endast gamla ägares förtjänst, men det är ju vackert att titta på. Eller hur Jen?

Så nu önskar Tant Catti att ni alla får en underbar dag.
Själv ska jag drapera mig i knytblus och brun lockig peruk. Det vankas finbesök på jobbet och då är väl knytblus det enda rätta antar jag.
( som om jag skulle äga en knytblus! Hahahahahaha! )

2 kommentarer:

Mange B sa...

Ha ha ha, så skall en trädgård se ut! Finns väl inget värre än en trädgård där man inte vågar gå eller släppa ut ungarna... Vad är en knutblus? Är det en blus Knut kan ha?

Mange B

Jen sa...

Åhh, vad rara du är!
Tulpaner endast till mig! :D
mohaha -ego-
Din trädgård ser/låter strålande vacker.
Precis en sådan jag önskar mig själv. :)
Självklart rasade ordet tantig av mig ganska fort,
men jag tycker nog själv att jag är en aningens tant.
Jag är ju faktiskt över 25. ;)

Tack för ett underbart glädjande inlägg,
ha nu en fantastiskt fin kväll.
Kram :)