onsdag, april 29, 2009

Jag ser ljuset

En dag kvar på denna arbetsvecka och jag ser verkligen fram emot att få vara långledig.
Nu blir det visserligen så att jag måste jobba lite ändå i helgen, men efter det ska den värsta stressen vara över.

Funderar som bäst över hur jag ska bli av med mina säckar som jag nämnde i förra in
lägget. Efter att Jen skrämt upp mig att diverse djur förmodligen flyttat in i dessa så har jag ingen lust att slänga in dem i bilen.

Så jag tror att jag slår två flugor i en smäll i morron. Måste kompa ut en stund på dagen och då ber jag att få låna jobbets bil och så lassar jag in säckarna där och drar iväg med dem.

I morron vankas det grillning hos Fadern. Ibland när han ringer och bjuder till så undrar jag om han verkligen vill ha något besök eftersom inbjudan alltid kommer dagen före, och alltid med tillägget: Eller ja, vi får se vad det blir för väder.
Har aldrig varit med om en människa som är så beroende av väderleken.
Medans vissa människor tar vägledning av tarotkort och spåtanter, så kollar alltid Fadern med SMHI innan han bestämmer sig för att göra något.

Personligen lyssnar jag bara på mig själv:
My way or no way!

2 kommentarer:

Mange B sa...

Det är en vanlig fras hos mig också, ibland säger jag det om jag är osäker på besök ;-)!

Var det kul på Valborg då?

Jen sa...

Ha ha ha! Precis så det ska vara.
På sitt eget sätt! :D
Hoppas du lyckades få bort de odjursfulla säckarna. ;)