måndag, maj 19, 2008

Tjafs


Nu funkar äntligen datorn igen! Ska väl inte va alltför lycklig för den brukar ju få för sig att lägga ner efter några timmar så jag kanske ska vänta och se.


Idag har jag fått en utskällning per telefon av en gråtande son som tackade mig för att jag ätit upp en brödbit som han skulle haft när han kom hem från skolan.
Att det fanns annat bröd i skafferiet hade tydligen inte med saken att göra.

Saken var den att det igår kväll fanns fyra stora franskbröd med vallmofrön i det här hushållet. Å inte trodde jag väl det skulle ta hus i helvete för jag tog ett endaste, men ack vad jag bedrog mig.
Inte ens en smörgåsjävel får man ta utan att det blir liv!

Följden av att sonen skällde ut mig var att han fick sig några skopor tillbaka. Allt från du städar ju inte ens ditt eget rum utan att man måste tjata till du ska ju inte tro det är roligt att åka bort och hitta på nåt skoj med dig när du är såndär

Kan låta som jag drar upp onödiga saker, men ibland är det bara NOG!

Man tror i sin enfald att man är schysst när man låter barnen slippa vissa saker, men man gör sig ju björntjänster hela tiden. Oftast för man helt enkelt inte har orken att stå på sig.

Hoppas jag får igen det nån dag i alla fall. Typ att han hälsar på mig när jag hamnar på hemmet (om jag inte fått tag på en pistol och satt den i pannan först)

Jag har pensionärsångest! Jag vill inte ha tunnt, grått permanentat hår, löständer och tjocka nylonstrumpbyxor med maskor i. Jag vägrar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa den är fan helt grym den låten!:)

Vägra bli gammal! En annan fyller ju år 13 Juni så det är ett år närmre pension...

Anonym sa...

Men hallå, det är ju inte direkt så att pensionen står och knackar på dörren? Cheer up :)

C.Nilsson sa...

Lätt för dig å säga Emma som umgås med gamlingar hela dagarna *s* Närå, lovar å rycka upp mig!