söndag, maj 25, 2008

Det blommar

Så var det söndag igen - snabbare än man hinner säga ecklisiastikminister!

Har lagt den sista finishingen över min trädgård (NEJ, resterna av hallonhäcken har jag förträngt)

Var och köpte sommarblommor som jag planterat och nu, som vanligt, lovat mig själv att jag ska vattna efter ordning så dom inte dör.

Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan hålla dem till liv så jag får se hur det blir när allt slår ut.

Hävde ur alla gamla äckliga fimpar från krukan på trappen och planterade om.
Det kommer nog bli jättefint när de väl växer till sig.
Jag är för en gångs skull nöjd.

Eftersom jag inte har nån altan så har jag (återigen) köpt en sån där paviljong (partytält?)
Fixar jag bara ordentliga pinnar att förankra det med så hoppas jag det står pall för sommarbrisen.
Det lär visserligen inte flyga iväg för morsans gubbe har fäst en lina från tältet i äppelträdet...

Har även skurat av torkvindan så nu är det bara att köra igång och tvätta - NOT.
Ska hämta mig lite java nu, rota fram ett korsord och sätta mig i morronsolen på terrassen.

Att det ser ut som hell inomhus förtränger jag till en regning dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du med i nån tävling om hur aktiv man kan va en söndag eller???
Hoppas du har lika fint väder som här, ut i solen!
=)

Anonym sa...

DUTTI SEEJ!!!stolt ska du va;)klämm S